katarraktisvillage

Οι Λεβαντίνοι επιστρέφουν στη Σμύρνη...;;


Εχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας από τη μέρα που οι φλόγες ξεκίνησαν από την αρμένικη συνοικία και εξαπλώθηκαν μέχρι και τα πολυτελή κτίρια της προκυμαίας Quai.

Τα πάντα κάηκαν στη Σμύρνη εκτός από τον μαχαλά των Τούρκων. Το χειρότερο από όλα, όπως ανέφερε ο Χένρυ Μίλλερ, «Η Σμύρνη σβήστηκε από την παγκόσμια μνήμη». Κανένας παραγωγός του Χόλλυγουντ δεν την έκανε ταινία - την αίγλη της και το οδυνηρό της τέλος.

Δεν είναι το Χόλλυγουντ που θα προσδώσει αξία σε ένα γεγονός αλλά τελικά η Σμύρνη και το δράμα της υποτιμήθηκαν τόσο που κατά κύριο λόγο παραμένουν στη συλλογική μνήμη μονάχα όσων έζησαν τα γεγονότα και στους απογόνους τους.




Η Σμύρνη ως έννοια και βίωμα ξεθωριάζει και αυτό είναι μια κατάντια. Πρωτίστως, οι άνθρωποι της Σμύρνης υπέφεραν και ο πόνος αυτός συνεπάγεται έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Όπως πόνεσαν οι Ιάπωνες με τη ρίψη των δύο ατομικών βομβών, οι κάτοικοι της Δρέσδης με τον ανελέητο βομβαρδισμό των Συμμάχων, οι Βιετναμέζοι με τον πολύχρονο πόλεμο στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου και πόσοι άλλοι λαοί. Η Σμύρνη είχε τον δικό της λαό. Οι άνθρωποί της, την καθιστούσαν διαφορετική από κάθε άλλη πόλη. Λίγες συγκρίνονταν μαζί της ως προς πολλά γνωρίσματα. Λόγω του πλούτου της, της αστικής της ομορφιάς, των φυσικών καλλονών που την περιέβαλλαν, της εξόδου της στο γοητευτικό μπλε χρώμα του Αιγαίου, των τραγουδιών της, των γεύσεών της και των ανθρώπων της.H Σμύρνη είναι κοσμοπολίτισσα. Η πληθυσμιακή της σύνθεση είχε πλουραλισμό και πολυχρωμία. Δεν ήταν μονότονη, άχρωμη, μίζερη και ας μου επιτραπεί η λέξη ανέραστη.

 Ίσα ίσα που ήταν πάρα πολύ ερωτική! Ξύπνα, πουλί μου, ξύπνησε κι έβγα στο παραθύρι, Έχω δυό λόγια να σου πω με πονεμέν' αχείλι...


Ο μερακλίδικος αμανές που τραγουδούσαν τα ερωτοχτυπημένα παλικάρια κάτω από τα παραθύρια των κοριτσιών. Η πατινάδα ήταν τολμηρό εγχείρημα γιατί όπως αναφέρει και ο Δημήτριος Αρχιγένης – ''Εκείνος που την έκανε θα 'ν ήπρεπε να 'ν' αποφασισμένος να παντρευτεί το κορίτσι...''. Απ' την άλλη, μια άσχημη Μπουρνοβαλιά, δηλαδή ένα άσχημο κορίτσι από το προάστιο Μπουρνόβα της Σμύρνης, παντρεύτηκε έναν πλούσιο μαύρο που της έκανε δώρο στο γάμο χρυσά βραχιόλια.
 Ηγλύστρησεν ο τέντζερης και ήυρε το καπάκι Παντρεύτηκ' η Κατερινιώ και πήρε τον αράπη.
Τον έρωτα τση ήρριξεν απάνω στα βραχιόλια
Κι ήσκυψε και ηφίλησε τη μαύρη κατσαρόλα

 Στη Σμύρνη ακόμη και οι φτωχοί περνούσανε καλά γιατί παρά την ανέχεια ξέρανε να την χαίρονται τη ζωή. Οι βιοπαλαιστές της Σμύρνης, οι άντρες του ''μπάσο ράγκου'' που στα ιταλικά σημαίνει ''κατωτέρας τάξεως'', με το που τέλειωναν τη σκληρή δουλειά κατέφευγαν στις ταβέρνες, τα ζυθοπωλεία, τις μπακαλοταβέρνες και τους καφενέδες, που όλα τους είχαν ζωντανή μουσική. Εκεί μέσα ακούγαν τους αμανέδες, τα μερακλίδικα σμυρναίικα και χορεύανε τους καρσιλαμάδες, τα ζεϊμπέκικα και τα χασάπικα.



Η παραδεισένια αυτή πόλη, θυσιάστηκε για να δηλωθεί ο αμείλικτος χαρακτήρας του Κεμαλισμού και της νέας Τουρκίας. Η καταστροφή της ήταν το μήνυμα των εθνικιστών της Τουρκίας, ''Μη παίζετε μαζί μας, δε μασάμε''. Αλλά πριν γίνουν όλα αυτά, η μελέτη της ιστορίας επιβεβαιώνει το συνεχές και επαναλαμβανόμενο, βλακώδες λάθος που κάνουμε οι Έλληνες. Που η συνοχή και η ομοψυχία είναι άγνωστες έννοιες αλλά ο εγωισμός και η προσωπική καταξίωση οι μόνιμες έγνοιες – παθογένειές μας. Διαβάζοντας για τη Μικρασιατιατική Καταστροφή αντιλαμβανόμαστε πόσο ανώριμος και βαθιά προβληματικός λαός είμαστε. Ίσως για αυτό, μας κάνουν ότι θέλουν. Οι απ' έξω και οι από μέσα. Θέλαμε να υλοποιήσουμε το όραμα της Μεγάλης Ιδέας όταν ο Εθνικός Διχασμός είχε σπείρει το άσβεστο μίσος ανάμεσα σε βασιλικούς και βενιζελικούς. Πως τολμήσαμε να διεξάγουμε μια εκστρατεία ενώ ήμασταν εθνικώς διχοτομημένοι και χωρίς την εγγυημένη βοήθεια των ξένων δυνάμεων; Κάναμε τεράστια λάθη και προδώσαμε τον Ελληνισμό της Μικράς Ασίας.

H Σμύρνη δε γλίτωσε από τη μυθολογική έξαρση των αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι απέδιδαν την ίδρυση της Σμύρνης στον Θησέα και την ονομασία της στη σύζυγό του, την αμαζόνα Σμύρνα. Ωστόσο, ιδρύθηκε από τους Αιολείς το 1.100 π.Χ. και τον 8ο αι. π.Χ. καταλήφθηκε από τους Ίωνες (συγκεκριμένα τους Κολοφώνιους). Επί ηγεμονίας των Αχαιμενιδών της Περσίας οι Σμυρνιοί διασκορπίστηκαν στα τριγύρω χωριά και όταν έφτασε στην περιοχή ο Μέγας Αλέξανδρος τους συνένωσε και κατασκεύασε την καινούργια πόλη στους πρόποδες του όρους Πάγου, εκεί που βρίσκεται και η σημερινή πόλη της Σμύρνης. Σταδιακά, η πόλη άρχισε να ακμάζει με αμείωτο ρυθμό ακόμη και στα χρόνια της ρωμαϊκής κυριαρχίας. Οι Ρωμαίοι δε την τίμησαν τρεις φορές με τον εγκωμιαστικό τίτλο της ''νεωκόρου'' λόγω της εκπληκτικής της ευημερίας. Στη βυζαντινή εποχή διένυσε περιόδους ακμής και παρακμής, πάντα επηρεαζόμενη από τις εσωτερικές αναταράξεις που κλόνιζαν συθέμελα την Αυτοκρατορία. Η πόλη καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς το 1424 και παρέμεινε υπό την κατοχή τους μέχρι το 1919, όταν και αποβιβάστηκαν τα ελληνικά στρατεύματα.



Από τα μέσα του 19ου αιώνα και μέχρι την καταστροφή της, η Σμύρνη αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου. Διαμόρφωσε καταλυτικά τον ναυτιλιακό κόσμο και τις συναλλαγές του στη Μεσόγειο, ευνόησε στους κόλπους της την ανάπτυξη μια ετερόκλητης, πολυεθνικής τάξης εμπόρων και επιχειρηματιών, υπήρξε κέντρο συσσώρευσης των αγροτικών και βιοτεχνικών προϊόντων της ενδοχώρας και μέσω του λιμανιού της εξαγωγικό κέντρο στις διεθνείς αγορές. Στα προαναφερθέντα προτερήματα σημαντικό ρόλο αποτέλεσε η γεωγραφική θέση της Σμύρνης που βρίσκεται στο κέντρο των μικρασιατικών ακτών, διευκολύνοντας τη μεταφορά των παραγόμενων αγαθών από τα διάφορα κέντρα της Μικράς Ασίας, αρχικά με καραβάνια καμήλων και από τα τέλη του 19ου αι. με σιδηροδρομικό δίκτυο. Τελικώς τα εμπορεύματα προωθούνται στις χώρες της Δύσης και της βορείου Αφρικής (Τύνιδα, Αλγέρι, Τρίπολη της Λιβύης). Η Σμύρνη επωφελήθηκε από τη μετατόπιση των διηπειρωτικών οδών και την παρακμή σημαντικών κέντρων εμπορίου όπως η Προύσα και το Χαλέπι. Σε αντίθεση με άλλες οθωμανικές πόλεις που ο οικονομικός πυλώνας ήταν η μεταποιητική δραστηριότητα όπως η υφαντουργία, στη Σμύρνη πρωτοστάτησαν το εμπόριο και οι μεταφορές. Εκεί συγκεντρώνονταν το μετάξι, το μαλλί, το βαμβάκι, οι βαφικές ύλες, τα υφάσματα, οι τάπητες, οι σταφίδες και τα σύκα για να εξαχθούν σε άλλες αγορές. Από τα μέσα του 18ου αι., η ισχυρότερη οικονομική οντότητα της πόλης είναι τα εμπορικά δίκτυα των Λεβαντίνων (Βενετοί, Βρετανοί, Γάλλοι και Ολλανδοί).



Οι Λεβαντίνοι εγκαθίστανται στη Σμύρνη και συνασπίζουν δίκτυα εμπορικών πρακτόρων, χονδρεμπόρων και πλανόδιων πωλητών. Η οικονομική άνθηση λειτουργεί ελκυστικά και για άλλες πληθυσμιακές ομάδες που συρρέουν στη Σμύρνη αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Σε αυτούς ανήκουν οι Έλληνες, οι Αρμένιοι και οι Εβραίοι από διάφορα μέρη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας όπως η Κωνσταντινούπολη, η Θεσσαλονίκη, η Προύσα, η Μαγνησία, τα Βουρλά, το Χαλέπι, η Κρήτη, η Πελοπόννησος και τα νησιά του Αιγαίου. Η οικονομική ενδυνάμωση της πόλης συμπαρασέρνει και τις ισχυρές οθωμανικές οικογένειες που διατηρούν τσιφλίκια στην περιοχή. Οι Οθωμανοί γαιοκτήμονες ευνοούνται από την αυξημένη ζήτηση αγροτικών προϊόντων στις δυτικές αγορές και μεγιστοποιούν την παραγωγή τους και τα κέρδη τους. Στην κοινωνική αυτή τάξη των Οθωμανών της Σμύρνης ανήκει και η οικογένεια Ουσακιζαντέ, της οποίας η κόρη Λατιφέ θα γίνει η σύζυγος του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ. Το έτος 1838 αποτελεί ορόσημο για την οθωμανική οικονομία. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία υπογράφει εμπορική συνθήκη με τις ευρωπαϊκές δυνάμεις, προβαίνοντας στην επίσημη θέσπιση του ελεύθερου εμπορίου. Στην περίπτωση της Σμύρνης, οι οικονομικές δραστηριότητες ενισχύονται και από το καθεστώς πολυμορφίας που διακρίνει την σμυρναίικη κοινωνία. Οι διαφορετικές εθνοτικές και θρησκευτικές ομάδες που απαρτίζουν το πληθυσμιακό σκηνικό της πόλης, λειτουργούν μεταξύ τους ανταγωνιστικά. Εν ολίγοις, η ετερότητα ενεργεί ως κίνητρο οικονομικής ανάπτυξης. Η Σμύρνη μέχρι και το 1922, εκτός από κυρίαρχο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου, διέθετε χρηματιστήριο, 11 τραπεζικούς ομίλους και 61 ασφαλιστικές εταιρείες.


Οι πολιτισμικές επιδόσεις της Σμύρνης δεν έμειναν αλώβητες από το διαφορετικό συνονθύλευμα των κατοίκων της. Οι πνευματικές ζυμώσεις μονοπωλούν στα αστικά σαλόνια, στις εφημερίδες, στα καφενεία, στους δρόμους και στους άμβωνες των εκκλησιών. Οι λέσχες, ''Όμηρος'', ''Φιλολογικό Μουσείο'', ''Ιωνική Λέσχη'' και ''Μουσείο'' υπήρξαν σπουδαίες ελληνόφωνες πνευματικές εστίες. Η επικρατούσα γλώσσα των κατοίκων της Σμύρνης ήταν τα ελληνικά, μαρτυρώντας την άνθηση της ελληνικής κοινότητας και τον δυναμικό εξελληνισμό της παιδείας των υπόλοιπων κοινοτήτων.

Ο Αμερικανός ιατρός E. Dekay, ο οποίος εστάλη στη Σμύρνη για να μελετήσει την ασιατική πανούκλα, διέκρινε την υπεροχή και παγίωση της ελληνικής γλώσσας στους κόλπους της σμυρναίικης κοινωνίας, σημειώνοντας τα εξής: «Είναι παράξενο για έναν Αμερικανό να τον συστήνουν σε μια κυρία Johnson, Smith, Black, Wilson και να διαπιστώνει πως δεν ξέρει λέξη αγγλικά. Η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι περισσότερες ελληνικές οικογένειες είναι τα ελληνικά και αυτή είναι η πρώτη γλώσσα που μαθαίνει το παιδί. Οι Αγγλίδες και οι Αμερικάνες κυρίες έχουν τόσο πολύ υιοθετήσει τους τρόπους, την ενδυμασία και την ελληνική γλώσσα ώστε δυσκολεύεται κανείς να τις ξεχωρίσει από τις Σμυρναίες». Στο ίδιο πνεύμα, ο Αμερικανός αξιωματικός Wines μας μεταφέρει πως σε ένα σχολείο όπου φοιτούν τα παιδιά των Αμερικανών και Ευρωπαίων επιχειρηματιών, οι μαθητές στα διαλείμματα μιλούσαν μεταξύ τους την ελληνική γλώσσα.


Χαρακτηριστικό δείγμα, το ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ευαγγελικής Σχολής που ιδρύθηκε το 1717 και απευθυνόταν σε άρρενες. Διέθετε βιβλιοθήκη 35.000 τόμων, 180 ιστορικών χειρογράφων και αξιόλογη νομισματική συλλογή. Το ''Κεντρικόν Παρθεναγωγείον'' ήταν η αντίστοιχη σχολή θηλέων, εγκατεστημένη σε κτίριο δωρεάς του Κιουπετζόγλου. Το 1870 στη Σμύρνη λειτουργούσαν 17 τυπογραφεία, εκ των οποίων 10 ήταν ελληνικά, 3 αρμενικά, 2 γαλλικά, 1 τουρκικό και 1 εβραϊκό. Συνολικά κυκλοφορούσαν 134 εφημερίδες, περιοδικά και επιθεωρησιακά έντυπα. Η Σμύρνη Η πόλη εκτεινόταν ανάμεσα στα όρη Σίπυλος και Πάγος, στην εύφορη πεδιάδα της Μενεμένης (Στα τούρκικα το φαγητό ''σφουγγάτο'' έχει λάβει το όνομα ''menemen'' επειδή ήταν μια ευρέως διαδεδομένη σπεσιαλιτέ της περιοχής). Η αστική έκταση της Σμύρνης διακρινόταν στον ''Άνω Μαχαλά'' και στον ''Κάτω Μαχαλά''.

Ο ''Άνω Μαχαλάς'' απλωνόταν στις παρυφές του όρους Πάγος και φιλοξενούσε τη συνοικία των Τούρκων, των Εβραίων και ελάχιστων Ελλήνων. Στον ''Κάτω Μαχαλά'' κατοικούσαν οι Έλληνες, οι Αρμένιοι και οι Καθολικοί. Μερικές από τις συνοικίες του Κάτω Μαχαλά ήταν η ελληνική συνοικία του Αγίου Γεωργίου, η αρμένικη του Αγίου Στεφάνου, τα Γυαλάδικα, η αγορά ''Μεγάλες Ταβέρνες'', ο Φραγκομαχαλάς των Καθολικών, η συνοικία των Νοσοκομείων, η συνοικία Φασουλάς, η αριστοκρατική Μπέλα Βίστα, τα Σχοινάδικα, το Κερασοχώρι, η Πούντα με τους Ιταλούς και τους Μαλτέζους, τα Χιώτικα με τους οίκους ανοχής και οι λαϊκές συνοικίες του Αγίου Τρύφωνα, των Ταμπάκικων, των Μορτακιών και του Αγίου Κωνσταντίνου.



Στα προάστια της Σμύρνης βρίσκονταν το Κορδελιό, το Γκιόζ Τεπέ, το Κοκάργιαλί, ο Μπουρνόβας, ο Προφήτης Ηλίας, ο Κουκλουτζάς, το Σεβντίκιοϊ και ο Μπουτζάς με τις επαύλεις του. Το 1922 η Σμύρνη, δίχως τα προάστια και τα τριγύρω χωριά, αριθμούσε 370.000 κατοίκους, εκ των οποίων οι 165.000 ήταν Έλληνες οι 80.000 Τούρκοι οι 55.000 Εβραίοι οι 40.000 Αρμένιοι οι 6.000 Λεβαντίνοι και οι 30.000 διάφορες άλλες εθνικότητες. Το πληθυσμιακό αυτό αμάλγαμα απέδωσε στη Σμύρνη τον χαρακτηρισμό "Γκιαούρ Ιζμίρ" ( Η Σμύρνη των απίστων). Στις μέρες μας, η Σμύρνη είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας, μετά την Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα.

 Έχει πληθυσμό 3,5 εκατομμύρια κατοίκους. Εχει ελάχιστους Έλληνες, αλλά εγκαθίστανται μόνιμα αρκετοί Ευρωπαίοι συνταξιούχοι, διότι το ύψος της σύνταξής τους σε συνδυασμό με την κατακόρυφη υποτίμηση της τουρκικής λίρας έναντι του ευρώ, τους επιτρέπει να απολαύσουν υψηλότερο βιοτικό επίπεδο από ότι στις χώρες τους. Επομένως, οι Λεβαντίνοι επιστρέφουν στη Σμύρνη.

 Απο τον φίλο Νικόλα Νταμόν Παπαδημητρίου 
Share:

Τα σημαντικότερα βότανα της Ελληνικής Γης.

Η εποχή της εξοχής έχει ξεκινήσει, οι μυρωδιές ατελείωτες.

Η εικόνα ίσως περιέχει: φυτό, λουλούδι, δέντρο, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση
Εποχή που βλέπεις ανθρώπους σε βουνά και σε λαγκάδια με μια αγκαλιά από διάφορα βότανα στα χέρια.
Εγώ είμαι της ρίγανης και του χαμομηλιού!!

Κυριακή επί το πλείστων πριν τις βόλτες για μπανάκι, ουζάκι  κτλ κάνουμε  μια βόλτα στην εξοχή να πάρουμε της μυρωδιές μας και να μαζέψουμε και τα βοτανάκια μας!!

¨Οπως και να το κάνεις η χαρά το να τα κόβεις μόνος σου, σου δίνει την καλύτερη γεύση!!

Θα σταθώ βέβαια λίγο παραπάνω στα βότανα την χρήση και τις θεραπευτικές ιδιότητες – Παρασκευή και δοσολογία.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να μάθει όποιος ενδιαφέρεται για τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων είναι πώς να τις αξιοποιεί.

Η εικόνα ίσως περιέχει: φυτό, λουλούδι, δέντρο, ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση
Βασικός κανόνας:

 Η δόση είναι πάντα 1 με 1+1/2 κουταλάκι του γλυκού για κάθε φλιτζάνι νερό.

 Όταν έχουμε ρίζες, φλούδες δέντρου ή σκληρά φύλλα, καλό είναι να τα κόβουμε σε ψιλά κομμάτια πριν τα χρησιμοποιήσουμε.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να πάρουμε τις θεραπευτικές ιδιότητες που περιέχονται στα φυτά.

Από τη σκληρότητα του φυτού θα εξαρτηθεί ο τρόπος που θα ακολουθήσουμε…

Έγχυμα

Βάζουμε την απαιτούμενη ποσότητα βοτάνου σ’ ένα δοχείο εμαγιέ, γυάλινο, πήλινο ή κεραμικό (όχι μεταλλικό) που να κλείνει καλά, για να μη φύγουν τα αιθέρια έλαια. Το περιχύνουμε με βραστό νερό και το αφήνουμε σκεπασμένο για 10 λεπτά. Κατόπιν το φιλτράρουμε και το πίνουμε.

Αφέψημα

Βάζουμε στη φωτιά το νερό κρύο μαζί με το βότανο που θέλουμε στην κατάλληλη δοσολογία. Μόλις βράσει το νερό, χαμηλώνουμε τη φωτιά και σιγοβράζουμε καλλίτερα σκεπασμένο για 4-5 λεπτά ακόμα. Το κατεβάζουμε από τη φωτιά και αφήνουμε σκεπασμένο για 5 λεπτά. Κατόπιν το φιλτράρουμε και το πίνουμε.

Διάβρεγμα

Αυτός ο τρόπος χρησιμοποιείται σε ρίζες και φλοιούς, αλλά και σε φυτά με υψηλή περιεκτικότητα σε βλεννώδεις ουσίες, όπως π.χ. η μολόχα. Βάζουμε το φυτό σε κρύο νερό στην κατάλληλη δοσολογία και το αφήνουμε να μουλιάσει για 8-12 ώρες. Μετά το ζεσταίνουμε και το σουρώνουμε.

ΔΟΣΟΛΟΓΙΑ

Σε οξείες περιπτώσεις ασθένειας πρέπει να λαμβάνονται 2-3 φλιτζάνια ροφήματος μοιρασμένα σε γουλιές καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ως θεραπεία (π.χ. Ανοιξιάτικη αποτοξίνωση) επίσης 2-3 φλιτζάνια ημερησίως. Το ίδιο βότανο δεν πρέπει ποτέ να λαμβάνεται καθημερινά για διάστημα μεγαλύτερο των 3 εβδομάδων, διότι υφίσταται ο κίνδυνος του εθισμού και η πιθανότητα να φέρει η θεραπεία τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.



Δάφνη

Αφέψημα: καταπολεμά ανορεξία, προβλήματα πέψης, κρυολογήματα, γρίπη και βήχα.

Στην κουζίνα: λόγω των αρωματικών και χωνευτικών ιδιοτήτων της χρησιμοποιείται σε πολλές σάλτσες. Επίσης σε ψητό κρέας, ψαρόσουπα, φακές και φάβα.

Δεντρολίβανο

Αφέψημα: Βοηθά την κυκλοφορία του αίματος και δυναμώνει τον οργανισμό. Εξομαλύνει την καρδιακή λειτουργία, βελτιώνει τη λειτουργία του συκωτιού και της χολής, βοηθάει την πέψη. Είναι γνωστό σαν ένα από τα ελιξίρια της νεότητας. Ως υποκατάστατο καφέ για άτομα με προβλήματα στο στομάχι.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Καθότι αυξάνει την πίεση του αίματος να μην χρησιμοποιείται από υπερτασικούς.
Ως προσθήκη στο μπάνιο: ξεκουράζει πνεύμα και σώμα, σε καταστάσεις εξάντλησης, πονοκέφαλο και ρευματισμούς.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όχι το βράδυ!
Στην κουζίνα: σε σούπες, ψάρι, κρέας, πουλερικά, σάλτσες, λαχανικά, μανιτάρια.

Δυόσμος

Έγχυμα: ενδείκνυται σε παθήσεις του στομάχου και των εντέρων, και ως αφροδισιακό.
Ως προσθήκη στο μπάνιο: ξεκουράζει πνεύμα και σώμα.
Στην κουζίνα: σε σάλτσες, σαλάτες, λαχανικά, κρέας, ψάρι, ρύζι, ντολμάδες, κεφτέδες.

Ευκάλυπτος

Αφέψημα: για παθήσεις του αναπνευστικού, ως αντιβακτηριδιακό στο άσθμα, στη βρογχίτιδα και την αμυγδαλίτιδα, στον επίμονο πυρετό. Κάνουμε εισπνοές ή το χρησιμοποιούμε ως προσθήκη στο μπάνιο σε κρυολογήματα, άσθμα και ρευματισμούς. Γαργάρες για αντισηψία του στόματος.

Θρούμπι.

Έγχυμα: βοηθάει την πέψη, για σπασμούς του στομάχου, φουσκώματα του εντέρου, Αιμοκαθαρτικό. Λειτουργεί διεγερτικά στη σεξουαλική αδυναμία και την πνευματική κόπωση.
Στην κουζίνα: σε λαχανικά, όσπρια, πατάτες, μανιτάρια, κρέας, ψάρι, φρικασέ, σάλτσες ντομάτας.

Θυμάρι.

Έγχυμα: διεγερτικό για την πνευματική εργασία και για σε γαστρεντερικές διαταραχές, άριστο ορεκτικό, αντισηπτικό. Γαργάρες για παθήσεις του αναπνευστικού.
Ως προσθήκη στο μπάνιο: επίσης για παθήσεις του αναπνευστικού και για πνευματική διαύγεια.
Στην κουζίνα: σε λαχανικά, μανιτάρια, σαλάτες, κυνήγι, κρέας, ψάρι, σούπες.

Μάραθος.

Έγχυμα: για προβλήματα του στομάχου (σπασμούς, αέρια, ανορεξία), κοιλιακούς πόνους νηπίων, αυξάνει το γάλα στις μητέρες. Για το βήχα σε περιπτώσεις άσθματος, κοκίτη, βρογχίτιδας. Ως οφθαλμικές κομπρέσες σε περιπτώσεις επιπεφυκίτιδας, πρησμένων ματιών κ.λπ.
Στην κουζίνα: σε ψωμί, ψάρι, λαχανικά, σάλτσες, σαλάτες.

Μέντα

Έγχυμα: ρυθμιστικό της λειτουργίας του στομάχου, των εντέρων και της χολής. Σε αναγούλα, εμετό, καούρες και ανορεξία. Παυσίπονη και σπασμολυτική δράση που φέρνει ισορροπία σε όλο τον οργανισμό και παραμερίζει νευρικές διαταραχές, όπως νευρική ταχυπαλμία και νευρικούς πονοκεφάλους.
Στην κουζίνα: σε αρνί, λαχανικά, πατάτες, σάλτσες.

Μολόχα.

Διάβρεγμα: ανακουφίζει φλεγμονές των βλεννογόνων, βρογχίτιδα, βήχα, φλεγμονές στομάχου/εντέρων. Ελαφριά με καθαρτική δράση. Πλούσια σε βιταμίνη C. Γαργάρες σε περιπτώσεις βραχνάδας και ενοχλήσεων από τα δόντια, για την άσχημη οσμή από το στόμα και τις φλεγμονές αμυγδαλών και βλεννογόνων. Κομπρέσες σε φλεγμονές και καλόγερους.

Ταραξάκο.

Τα φύλλα χρησιμοποιούνται ως έγχυμα και η ρίζα ως Διάβρεγμα. Για βελτίωση και αναζωογόνηση του μεταβολισμού. Αιμοκαθαρτικό και διουρητικό. Ρυθμίζει τη λειτουργία του συκωτιού και της χολής. Για προβλήματα της πέψης, ανορεξία, ρευματισμούς, διαβήτη. Τα φρέσκα φύλλα ωμά ή μαγειρεμένα αποτελούν άριστη τροφή.

Ρίγανη.

Έγχυμα: σπασμολυτικό σε κράμπες του στομάχου, για βήχα, ημικρανίες περιόδου. Δυναμώνει τα εξασθενημένα νεύρα.
Στην κουζίνα: σε ψάρι, κρέας, σάλτσες, σαλάτες, όσπρια.

Ρίγανη Αγριά.

Έγχυμα: σπασμολυτικό σε βήχα και διαταραχές του στομάχου, “κινητοποιεί” τα έντερα σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας, φουσκωμάτων. Άριστο διουρητικό.
Εισπνοές: σε γρίπη, κρυολόγημα.
Στην κουζίνα: σε πίτσα, κιμά, μακαρόνια, σάλτσες, σαλάτες, ψητό, ψάρι, αρνί, όσπρια (να μην χρησιμοποιείται μαζί με μαντζουράνα γιατί καλύπτει το άρωμά της).

Τσουκνίδα.

Έγχυμα: βοηθάει στον καθαρισμό και στη δημιουργία νέου αίματος. Πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Βοηθάει το μεταβολισμό, δυναμωτικό σε περιπτώσεις αναιμίας και γενικότερης αδυναμίας. Βοηθάει σε δερματικές παθήσεις και παθήσεις του ουροποιητικού. Καθώς είναι διουρητική βοηθάει και στην αποβολή της ουρίας (ρευματισμοί, αρθριτικά, ποδάγρα). Αιμοστατική σε δυνατή περίοδο, αιματέμεση, αιματώματα και χρόνια ρινική αιμορραγία. Πλύση των μαλλιών με αφέψημα τσουκνίδας σταματάει την τριχόπτωση (εναλλακτικά: μασάζ στης ρίζες των μαλλιών με δυνατό αφέψημα).
Στην κουζίνα: Ωμή ως σαλάτα ή μαγειρεμένα ως χόρτα ή σε σούπες και πίτες.

Φασκόμηλο.

Αφέψημα: άριστο αντιβακτηριδιακό, αντιφλεγμονώδες, αποτοξινωτικό, αποχρεμπτικό, σπασμολυτικό, ρυθμιστικό της εφίδρωσης. Για προβλήματα του στομάχου, του εντέρου, του συκωτιού και της χολής, για ουρολοιμώξεις, λοιμώξεις με πυρετό, γρίπη, κρυολόγημα, κλιμακτήριο, απογαλακτισμό.
Γαργάρες: για όλες τις φλεγμονές του λαιμού και του φάρυγγα.
Στην κουζίνα: σε κρέας, συκώτι, κυνήγι, ψάρι, ζυμαρικά.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΜΕΤΡΗΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ!

Φλισκούνι

Έγχυμα: για παθήσεις του στομάχου και των εντέρων, βοηθάει την κυκλοφορία του αίματος, αφροδισιακό, εμμηναγωγό. Για πονόδοντο μασάμε τα φύλλα του.
Στην κουζίνα: μικρή ποσότητα σε κρέας, πατάτες, σάλτσες.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ – ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΒΟΛΗΣ!



Χαμομήλι

Σε εσωτερική και εξωτερική χρήση έχει αντιφλεγμονώδεις, παυσίπονες, καταπραϋντικές και σπασμολυτικές ιδιότητες.
Εσωτερικά ως έγχυμα: σε σπασμούς του στομάχου, φουσκώματα, κακή πέψη, φλεγμονές, στομάχου και εντέρων, πονοκέφαλο, γρίπη, υπερένταση, αϋπνίες, προβλήματα περιόδου.
Γαργάρες: φλεγμονές της στοματικής κοιλότητας και του φάρυγγα.
Εξωτερικά ως αφέψημα: κομπρέσες, πλύσεις, λουτρά, ατμόλουτρα προσώπου. Για εκζέματα, ακμή, πυώδεις, δερματοπάθειες, τραυματισμούς.

Τσάι του βουνού

Όχι μόνο για το κρυολόγημα
Ανέκαθεν το θεωρούσαν πανάκεια για τα κρυολογήματα και τις παθήσεις του αναπνευστικού. Και πραγματικά είναι από τα πιο διαδεδομένα και αγαπημένα ροφήματα στη χώρα μας. Είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή, διτερπένια και μας προσφέρει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική προστασία. Είναι ακόμη διουρητικό και αποτοξινωτικό. Σε αντίθεση με το κλασικό τσάι την αγαπημένη συνήθεια των Άγγλων, με το οποίο δεν έχει καμία σχέση, το τσάι του βουνού δεν έχει διεγερτική δράση, οπότε μπορούμε να το καταναλώσουμε και το βράδυ.
Αφέψημα: Μαζί με ξυλαράκια κανέλας και μέλι είναι ιδανικό μαλακτικό και αντισηπτικό και βοηθά στην ανακούφιση από το βήχα.

Μελισσόχορτο

Ελιξίριο νιότης
Στη χώρα μας είναι γνωστό ως μελισσοβότανο και σύμφωνα με τη βιβλιογραφία αποτελούσε το βότανο «γιατρό» για τους αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους. Το Μεσαίωνα, μάλιστα, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές ως ελιξίριο νεότητας. Περιέχει πτητικά έλαια, πολυφαινόλες και φλαβονοειδή. Ανακουφίζει από την υπερένταση της καθημερινότητας και βοηθά σημαντικά στις διαταραχές του ύπνου και ιδιαίτερα στην αϋπνία. Επιπλέον, διαθέτει και αντιικές, αντιβακτηριδιακές και σπασμολυτικές ιδιότητες.
Έγχυμα: Ρίχνετε ένα κουταλάκι σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό. Σκεπάζετε και αφήνετε για πέντε λεπτά. Στραγγίζετε και πίνετε 1 έως 2 φλιτζάνια την ημέρα.
Βάμμα: Πίνετε 1-2 ml σε λίγο νερό, δυο έως τρεις φορές την ημέρα.
Κρέμα: Αναζητήστε στο φαρμακείο κρέμα με αιθέριο έλαιο μέλισσας. Μπορεί να σας απαλλάξει από ερεθισμούς, ενώ εξαιρετική είναι η δράση της σε περιπτώσεις έρπητα ζωστήρα.

Τίλιο

Φυσικό μυοχαλαρωτικό
Υπάρχει άφθονο σε όλα τα δάση και θα το αναγνωρίσετε από τα φύλλα του, που έχουν σχήμα καρδιάς. Τα άνθη του θεωρούνται πραγματικό «φάρμακο», καθώς περιέχουν φλαβονικά γλυκοσίδια και άλλες ουσίες που ωφελούν τον οργανισμό. Στην ουσία πρόκειται για ένα φυσικό μυοχαλαρωτικό.
Έγχυμα: Σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό προσθέτετε 1 κουταλάκι άνθη. Αφήνετε για πέντε λεπτά. Στραγγίζετε και πίνετε 1 έως 2 φλιτζάνια την ημέρα.
Αφέψημα: Σε ένα φλιτζάνι νερό βράζετε φρέσκο ξύλο τίλιου για πέντε λεπτά. Πίνετε 1 έως 2 φλιτζάνια την ημέρα.

Δίκταμο ή έρωντας

Ιδανικό αντιμικροβιακό
Ένα φυτό-θαύμα που φύεται μόνο στην Κρήτη. Οι φαρμακευτικές και κυρίως οι επουλωτικές ιδιότητές του είναι γνωστές από την αρχαιότητα. Χρησιμοποιείται ως φάρμακο κυρίως με τη μορφή του αφεψήματος. Τα κύρια συστατικά του αιθέριου ελαίου του δίκταμου είναι τρεις ουσίες καρβακρόλη, θυμόλη και πουλεγκιόνη οι οποίες προσδίδουν στο φυτό τις εξαιρετικές αντισηπτικές και αντισπασμωδικές του ιδιότητες. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, ύστερα από πειράματα που έγιναν σε στελέχη του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού, επιβεβαιώθηκε η δράση του και κατά του έλκους του στομάχου.
Αφέψημα: Βράζετε το βότανο σε ένα φλιτζάνι νερό, σουρώνετε και πίνετε.

Τα βότανα μπορεί να είναι αγνά προϊόντα της φύσης, ωστόσο συχνά αλληλεπιδρούν με άλλα φάρμακα. Γι αυτό αν πάσχετε από κάποια ασθένεια, είστε έγκυος, θηλάζετε ή ακολουθείτε φαρμακευτική αγωγή, συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό.



Οι πληροφορίες είναι από τον φίλο Πατσή Δημήτρη αρθρογράφο στο www.dailytvradio.gr
Share:

Eπανάληψη το Καλοκαίρι: Ναι ή όχι;


Λοιπόν, λοιπόν σε ένα ειδυλλιακό τοπίο, σκεφτόμουν σήμερα αν τα παιδιά πρέπει να κάνουν επανάληψη το Καλοκαίρι.


Για φανταστείτε λοιπόν τα παιδιά μας που μετά από ένα κουραστικό Χειμώνα με άπειρες υποχρεώσεις τους ξαναβάλουμε να διαβάσουν και να κάνουν επανάληψη! Πως θα νιώσουν άραγε;

Ωστόσο δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση αν ένα παιδί πρέπει να κάνει επανάληψη το καλοκαίρι! Αυτό κρίνεται ανάλογα με τις ανάγκες του, την διάθεση του (Θα πρέπει να τη λαμβάνουμε υπόψη)  και την πρόοδό του.

Ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε κάποιες ερωτήσεις

Είναι καλό ένα παιδί να κάνει επανάληψη το καλοκαίρι;

Δεν υπάρχει ούτε καλό ούτε κακό! Κάθε οικογένεια όπως είπα, αποφασίζει σύμφωνα με τις ανάγκες που έχει.

Το κλειδί είναι η συζήτηση με το παιδί για το τι θέλει το ίδιο να κάνει και πως αισθάνεται, καθώς και ο χρόνος. Αφενός δίνουμε χρόνο στο παιδί να ξεκουραστεί μετά τις σχολικές του υποχρεώσεις και αφετέρου δεν αφήνουμε ένα παιδί να κάνει επανάληψη πάνω από μια ώρα την ημέρα.

Πώς μπορούμε να εντάξουμε την επανάληψη με μορφή διασκέδασης;

Mέσα από βιωματική μάθηση! Κάποιες ιδέες είναι:

-Δίνουμε στο παιδί λεφτά να αγοράσει το παγωτό στην παραλία (εξασκείται στα μαθηματικά)
-Του λέμε να μας διαβάσει το αγαπημένο του παραμύθι στην παραλία (εξασκείται στην ανάγνωση)
-Γράφει τη λίστα του super market (εξασκείται στη γραφή)
-Το βάζουμε να διαβάζει τις πινακίδες όταν πηγαίνουμε βόλτες (εξασκείται στην ανάγνωση)
-Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια (εξασκείται σε όλα τα παραπάνω)
-Κάνουμε επισκέψεις σε μουσεία, πηγαίνουμε σε συναυλίες και σε θέατρα (Τα παιδιά παίρνουν ερεθίσματα για την καθημερινότητα τους)
-Βλέπουμε αγαπημένες ταινίες του και του λέμε να μας ζωγραφίσει κάτι που του αρέσει (αναπτύσσουμε την κατανόηση)
-Παίζουμε συμβολικό παιχνίδι μαζί του. Πχ: Στήνουμε ένα εικονικό μαγαζί στο σπίτι μας και κάνουμε πωλήσεις (Εξασκείται στα μαθηματικά, σε καθημερινές δεξιότητες)
-Λέμε να  μας πει μια ιστορία για τη μέρα που πέρασε στην παραλία (Προφορική έκφραση)
-Γράφουμε λέξεις στην άμμο (ορθογραφία)
-Λύνουμε σταυρόλεξα (ορθογραφία)
-Επισκεφτόμαστε την βιβλιοθήκη του δήμου μας και αφήνουμε το παιδί να διαλέξει βιβλίο (ανάγνωση και κριτική σκέψη)

Τι λένε έρευνες σχετικά με το διάβασμα του καλοκαιριού;


Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναρωτιέται: «Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι τα παιδιά εξασκούν το μυαλό τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, τι πραγματικά διατηρούν στην μνήμη τους επιστρέφοντας το Φθινόπωρο;».

Άλλες έρευνες που έχουν γίνει κρίνουν απαραίτητη την αποσυμπίεση των μαθητών από την παραδοσιακή σχολική πραγματικότητα. Σε καμιά περίπτωση δεν πιέζουμε τα παιδιά να κάνουν επανάληψη της σχολικής ύλης και είναι απαγορευτικό να βρίσκουν οι γονείς  τα βιβλία της επόμενης χρονιάς και να παίρνουν το ρόλο του εκπαιδευτικού και να διδάσκουν την ύλη. 

Θα ήταν καλό να θυμόμαστε πως είμαστε εμείς όταν είμαστε παιδιά!!Τα παιδιά το καλοκαίρι χρειάζονται ξενοιασιά, βόλτες και το σημαντικό πολύ πολύ παιχνίδι!!(ατομικό και ομαδικό)
Καλό Καλοκαίρι!!



Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη








Share:

2ο Φεστιβάλ Σύγχρονης Ελληνικής Μουσικής


2ο Φεστιβάλ
Σύγχρονης Ελληνικής Μουσικής

1 Ιουλίου – 8 Ιουλίου 2018
Χίος

Διοργάνωση: Μούσα Ελληνική
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ελευθερία Λυκοπάντη
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Αλέξανδρος Καλογεράς

Το Φεστιβάλ Ελληνικής Μουσικής πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά στη Χίο με ποικίλες δραστηριότητες.

Θέμα:
Η ελληνική μουσική παράδοση πηγή έμπνευσης των σύγχρονων Ελλήνων συνθετών
Ο συνθέτης Μιχάλης Αδάμης (1929 – 2013) και η σχέση του με την βυζαντινή μουσική

Εκδηλώσεις:
Συναυλίες με έργα Ελλήνων δημιουργών
Διαλέξεις και συζητήσεις ανοικτές στο κοινό
Εργαστήρια και masterclasses για νέους μουσικούς
Συναυλίες στα γηροκομεία Καρδαμύλων και Χίου

Συναυλίες, Διαλέξεις, Εργαστήρια

Ελεύθερη είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις



Κυριακή 1 Ιουλίου

Εργαστήριο για την ανθρώπινη φωνή Ώρα: 12:00 – Μουσικό Σχολείο

Τραγούδι, σώμα, αναπνοή (Ώρα: 12:00) – Παρουσίαση: Δάφνη Πανουργιά, σοπράνο

Ομαδικό μάθημα και εξάσκηση πάνω στις βασικές τεχνικές της χρήσης της φωνής σε αρμονική ισορροπία με την αναπνοή και το υπόλοιπο σώμα.

Προχωρημένες φωνητικές τεχνικές (Ώρα: 13:30) – Παρουσίαση: Γιώργος Αδάμης, συνθέτης

Μία παρουσίαση και εξάσκηση στις προχωρημένες φωνητικές τεχνικές όπως throat singing, overtone singing κ.ά.

Για το Καλωσόρισμα Ώρα: 20:00 – Ίδρυμα TSAKOS – Αυλή

Ένα δίωρο καλής παρέας με γλυκά, αναψυκτικά και ζωντανή μουσική όπου θα παρουσιαστούν οι εκδηλώσεις της εβδομάδας.



Δευτέρα 2 Ιουλίου

Ομιλία Ώρα: 20:00 – 20:30 – Δ.Κ.Ι. Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής»

Οι Έλληνες συνθέτες στην διεθνή σκηνή – Ομιλητής: Αλέξανδρος Καλογεράς, συνθέτης

Συναυλία με έργα για δύο κιθάρες. Ώρα: 20:30- Δημόσια Βιβλιοθήκη «Κοραής»

Ζέφυροι και Λεβάντες

Ανατολή και Δύση συναντιούνται στη μουσική Ελλήνων και ξένων συνθετών για δύο κιθάρες.

Αλεξάνδρα Χριστοδήμου και Γιάννης Πετρίδης, κιθαριστικό ντουέτο.



Τρίτη 3 Ιουλίου

Εργαστήρια – Μasterclasses Ώρα: 13:00 – 15:00 – Μουσικό Σχολείο Χίου

Μάθημα με τους καλεσμένους εκτελεστές: βιολί, πιάνο, τραγούδι, κιθάρα, ούτι

Διάλεξη-Συναυλία Ώρα: 19:30 – 21:00 – Δ.Κ.Ι. Βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής»

Το Χορωδιακό έργο του Μιχάλη Αδάμη – Ομιλητής: Παναγιώτης Ανδριόπουλος

Συμμετέχει το Φωνητικό σύνολο του φεστιβάλ. Διεύθυνση: Ελευθερία Λυκοπάντη

Διάλεξη-Συναυλία Ώρα: 21:00 – 22:30

Το ψαλτικό στοιχείο στο έργο του Μ. Αδάμη μέσα από τη σύνθεση «Ροδανόν»

Ομιλητής: Μιχαήλ Στρουμπάκης – Συμμετέχει Χορός Ψαλτών



Τετάρτη 4 Ιουλίου

Συναυλία Ώρα: 10:30 – Γηροκομείο Καρδαμύλων

Ένα πρόγραμμα 45 λεπτών για όσους δεν μπορούν να επισκεφθούν τις αίθουσες συναυλιών.

Διάλεξη-Συναυλία Ώρα: 20:30 – Δημόσια Βιβλιοθήκη «Κοραής»

Η παραδοσιακή μουσική ως πηγή έμπνευσης σύγχρονων Ελλήνων συνθετών

Ομιλητές: Αλέξανδρος Καλογεράς, Γιώργος Χατζημιχελάκης και Γιώργος Αδάμης

Συμμετέχει η Αγγελίνα Τκάτσεβα, τσίμπελ (σαντούρι)



Πέμπτη 5 Ιουλίου

Συναυλία Ώρα: 10:30 – Γηροκομείο Χίου

Ένα πρόγραμμα 45 λεπτών για όσους δεν μπορούν να επισκεφθούν τις αίθουσες συναυλιών.

Εργαστήρια – Μasterclasses Ώρα: 13:00 – 15:00 – Μουσικό Σχολείο Χίου

Μάθημα με τους καλεσμένους εκτελεστές: βιολί, πιάνο, τραγούδι, κιθάρα, ούτι.

Συναυλία Ώρα: 20:30 – Ίδρυμα TSAKOS – Αίθουσα Εκδηλώσεων

Τραγούδια του Αιμίλιου Ριάδη – Θάλεια Μουτοπούλου, σοπράνο,

Χρυσόστομος Καλογριδάκης, τενόρος, Σοφία Λεβαντή, πιάνο

Προβολή ταινίας Ώρα: 21:30 – Ίδρυμα TSAKOS – Αυλή

Στέλλα Ντάλλας (1925). Διάρκεια 107’

Προβολή της βωβής ταινίας του Henry King με καινούργια μουσική της Ναταλίας Μαυράκη ζωνταντά παιγμένη κατά την προβολή.



Παρασκευή 6 Ιουλίου

Συναυλία Νέων Ώρα: 20:00 – Ομήρειο

Παίζουν νέοι μουσικοί που συμμετείχαν στα Εργαστήρια και στα Μαθήματα/Masterclasses

Συναυλία Ώρα: 21:00 – Ομήρειο

Εν φωναίς και οργάνοις

Σύγχρονοι Έλληνες συνθέτες γράφουν με πηγή έμπνευσης την παραδοσιακή μουσική.

Έργα των: Θόδωρου Αντωνίου, Γιάννη Χρήστου, Γιώργου Χατζημιχελάκη,

Γιώργου Αδάμη, Αλέξανδρου Καλογερά, Κωνσταντίας Γουρζή,

Δημήτρη Τερζάκη, μαζί με Πολυφωνικά ηπειρώτικα και άλλα.

Συμμετέχουν: Το Φωνητικό και το Οργανικό Σύνολο του Φεστιβάλ



Σάββατο 7 Ιουλίου

Συναυλία Ώρα: 21:00 – Ομήρειο (Εναλλακτικά: Αμφιθέατρο Παναπιστημίου)

«Ο Αλησμόνητος Κήπος»

Μουσική: Κυριάκος Καλαϊτζίδης

Στίχοι – κείμενα: Βασιλική Νευροκοπλή



Κυριακή 8 Ιουλίου

Διάλεξη Ώρα: 11:00 – Ίδρυμα TSAKOS – Αίθουσα Εκδηλώσεων

Οι πηγές του κειμένου στο ορατόριο του Γιάννη Χρήστου «Πύρινες γλώσσες»

Ομιλητής: Παναγιώτης Ανδριόπουλος

Διάλεξη – Εργαστήριο Ώρα: 12:00 – Ίδρυμα TSAKOS – Αίθουσα Εκδηλώσεων

Μορφολογία και ανάλυση επιλεγμένων βυζαντινών μελών

Ομιλητής: Μιχάλης Στρουμπάκης
Share:

Η emanuela μου ξανά χτυπά! Status time..




Μπορεί αυτά που θα σου πω , κ ο τρόπος που θα τα πω να μην είναι ο καλύτερος.... άλλωστε αυτή είναι κ η γοητεία μου !!


Οι ψεύτικοι άνθρωποι έχουν μια εικόνα να διατηρήσουν ... Οι πραγματικοί δε δίνουν δεκάρα είναι, είναι απλά ο εαυτό τους..!!
Έτσι μπορείς να στηριχτείς σε εμένα αλλά εάν με κοροϊδέψεις έφαγες άκυρο.

Και εκεί που ηρεμεί η ψυχή δεν χρειάζονται λόγια!
Τα φιλιά μου σε όλους!!

Αστρεράκι ευχαριστώ που με αντέχεις ακόμα!!





  

                                          

                                    

                                             

                                 

                                           
Share:

Η 19η Μαΐου στην Χίο εκδηλώσεις!

Η 19η Μαΐου, έχει καθιερωθεί από την ελληνική πολιτεία ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Δυστυχώς, ακόμα περιμένουμε και απαιτούμε η Γενοκτονία των Ποντίων να αναγνωριστεί από την παγκόσμια κοινότητα.
 Μόνο τότε θα βρουν δικαίωση όλοι εκείνοι που δολοφονήθηκαν και εκτοπίστηκαν από τις πατρίδες τους και όλη η Ποντιακή κοινότητα, η οποία 100 χρόνια μετά, παραμένει λαβωμένη στην ψυχή και ξεριζωμένη από τη μακραίωνη ιστορία της. Χρέος όλων μας είναι να μην αφήσουμε το ζήτημα αυτό να ξεχαστεί.

Σας έχω ετοιμάσει και ένα βίντεο με τις εκδηλώσεις του Συλλόγου Ποντίων Χίου.

Θα ακούσετε δύο ομιλίες από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ποντίων Χίου, Αναστάσιο Σαλπιγγίδη τον Σαράντο Κωστίδη χοροδιδάσκαλο του συλλόγου μας, το μοιρολόι του Πόντου από την φίλη μας Θάλεια Χατζηδαμιανού, και χορούς.

Λυπάμαι μόνο που λίγος ήταν ο κόσμος που μας τίμησε. Αλλά όπως έχει δείξει και η Ιστορία οι Πόντιοι δεν ξεχνούν!!

Eπίκαιρη ομιλία από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ποντίων Χίου, Αναστάσιο Σαλπιγγίδη.


Κυρίες και Κύριοι,

Η σημερινή ημέρα είναι μια ιδιαίτερη ημέρα για εμάς τους Ποντιακής καταγωγής Έλληνες Χαίρομαι για την παρουσία σας εδώ αποδεικνύει» ότι η 19η Μαΐου είναι ιδιαίτερη

ημέρα για όλους τους Έλληνες

Έναν περίπου αιώνα μετά το φρικτότερο των εγκλημάτων τη Γενοκτονία των

προγόνων ας από τους Νέότουρκους και τον Κεμάλ Πασά. συνεχίζουμε να

διεκδικούμε το δικαίωμα μας στη μνήμη. Την διεθνή αναγνώριση Γενοκτονίας του

Ποντιακού Ελληνισμού

Λέγεται ότι το τελικό στάδιο μιας Γενοκτονίας είναι η άρνηση της. Με την παρουσία

μας σήμερα εδω καταδεικνύουμε ότι δεν ξεχνούμε, ότι δεν μπορούμε να ξεχάσουμε.

353.000 αθώα θύματα, 353,000 ψυχές που χάθηκαν και απάνθρωπα. δε μας

επιτρέπουν να ξεχάσουμε Η βάναυση και βίαιη διακοπή της συνέχειας ενός λαού - Γενοκτονία, το υπέρτατο

των εγκλημάτων παραμένει σήμερα, εν έτη 2019, όχι απλά ατιμώρητο αλλά και μη αναγνωρισμένο από την Διεθνή Κοινότητα. Σήμερα το ζήτημα της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας 353,000 Ελλήνων του Πόντου παραμένει επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε. Η αναγνώριση είναι το ηθικό χρέος του σήμερα στους προγόνους μας, αλλά και καθήκον /ίο τις γενιές που έρχονται.

Σήμερα δεν ζητούμε την αναγνώριση της Γενοκτονίας ως μέσο τιμωρίας των

εγκλημάτων του Τούρκικου κράτους δεν αποζητούμε την ταπείνωση του, Ζητούμε την αλήθεια που θα λειτουργήσει λυτρωτικά και στην ίδια την Τουρκία και τον λαό της.

Σε κάθε ενέργεια που προσβάλλει την αξιοπρέπεια μας ως πολιτισμένων ανθρώπων. Πιστεύουμε στις δημοκρατικές αρχές και τη δημοκρατία. Η Διεθνής κοινότητα θα πρέπει επιτέλους να αντιδράσει.

Εμείς οι Πόντιοι, που ζήσαμε την αιματηρή γενοκτονία από τους Νεότουρκους, την έξοδο από την φυσική μας πατρίδα, τις σταλινικές διώξεις, τα ανταγωνιστικά σύνδρομα των κοινωνιών, τις διαχρονικές επιχειρήσεις αφομοίωσης και υποβάθμισης της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, συνεχίζουμε υπεύθυνα και περήφανα τη δύσκολη πορεία μας στην ιστορία.

Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τα αποτρόπαια αυτά εγκλήματα και ο Ποντικός Ελληνισμός συνεχίζει να στέκεται όρθιος, τιμώντας τη μνήμη του Ποντιακού Ελληνισμού. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε τον Αγώνα. Αυτό μας επιβάλλει η ιστορία, αυτό μας επιβάλλει ο πολιτισμός μας, αυτό μας επιβάλλουν 353,000 ψυχές που μας κοιτούν από ψηλά και απαιτούν δικαίωση.

Σας ευχαριστώ πολύ.



















 




Share:

Ψηφίστε πριν τις εκλογές! για λίγους...


Και όμως γίνετε !! 

Για να συνηθίσετε και μην πάτε έτσι απλά στις κάλπες!!  Ριξτε μια ψήφο

Κυνηγετική περίοδος ψήφων (γενικώς)και το "Σεντούκι" υποψήφιο στα βραβεία του Public..

Ήρθε η ώρα... η δική σας... να ψηφίσετε για μια ακόμη φορά...

Ξέρουμε οι Έλληνες από ψηφοφορίες, τα τελευταία χρόνια, δεν κάνουμε κι άλλη δουλειά. Ψηφίστε λοιπόν, τις επιλογές μας σε 3 κατηγορίες και αναδείξτε το γούστο σας στο κορυφαίο της χρονιάς που πέρασε.

Εμείς καλοί μου φίλη για την σύγχρονη ποίηση ξέρουμε τι θα ψηφίσουμε ε ε; 

Στου χρόνου το σεντούκι - Μάκης Ψαραδέλλης!

Μέσα σε λίγους μήνες πήγε για τρίτη έκδοση !


Για να ψηφίσετε το βιβλίο του Μάικ πηγαίνετε στην παρακάτω διεύθυνση!!

Καλή επιτυχία σε όλους!!

ΕΔΩ καλέ: 👉 https://www.publicbookawards.gr/2019/vote2019.php?auto=1&CatID=4&id=1812


Share:

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

> Ελπίζουμε να βασιστούμε σε πιστούς αναγνώστες και όχι σε ακανόνιστες διαφημίσεις. Ευχαριστώ!

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Blog Archive

Recent Posts